מידענות רשת

כיצד מתבצע איסוף וניתוח מודיעין מהרשת?
מה הקשר בין מידענות רשת לבין חקירות פליליות?
מה אפשר לעשות עם תוצאות החקירה?

כיצד מתבצעת מידענות הרשת?

מהי מידענות רשת?

העידן הנוכחי מתאפיין בכמויות עצומות של מידע זמין ובהיעדר מערכות בקרה וסינון. כתוצאה מכך, הדרך לאסוף ולנתח מודיעין מחייבת שימוש בכלים של מידענות רשת. כך ניתן לסייע לסוגים שונים של חקירות פליליות ובמידת הצורך לחשוף משתמשים ופרופילים באינטרנט. בהמשך, חקירת מידענות רשת גם מאפשרת לאתר קשר בין אובייקטים ממגזרים שונים.

כלים שבעזרתם מתבצעת חקירת מידענות רשת

חקירת מידענות רשת מתחילה ביצירת מאגרי מידע. באמצעות המאגרים הללו ניתן לאתר באופן מדויק וספציפי מידע על סוגים שונים של אובייקטיבים בארץ ובעולם, לחשוף את הקשר ביניהם ולחלץ מסקנות מבוססות. 

במקביל, החקירה משתמשת בכלים כמו רשתות חברתיות, מנועי חיפוש ומסדי נתונים שנגישים ופתוחים לשימוש הציבור. במידה ויש בכך צורך, צוות החקירות יוצא לשטח ואוסף מידע שלא קיים ברשומות.

שלבים בביצוע חקירה אפקטיבית

חקירה אפקטיבית של מידענות רשת מתבצעת לפי מטרות שמוגדרות מראש. לאחר הגדרת המטרות ניתן לצאת לשטח, להיכנס אל מאגרי המידע ולהזין את הנתונים אל תוך תוכנות מחשב מתקדמות.

בשלב הבא נכנס לתמונה הגורם האנושי, שיודע לחבר בין הפרטים ולקשר את מרכיבי המידע זה לזה. כמו כן, יש צורך בגורם האנושי כדי לחשוף רשת פרופילים ובשביל לזהות קשרים בין אובייקטים.

הרשת היא סביבת העבודה שלנו

בכל תרחיש שבו נתקלת, רשת חקירות תוכל להרכיב עבורך מערכת מקצועי של חקירת מידענות רשת. כמו כן, הערך המוסף שלנו נובע מרמה גבוהה של מומחיות בחקירות רשת, חשיפת משתמשים ברשת ואיסוף מודיעין במרחב המקוון.

לייעוץ ראשוני ללא עלות כל שעליך לעשות הוא ליצור עמנו קשר כעת ונשמח לעמוד לרשותך!

התקשרו עכשיו
השאירו פרטים

מה מיוחד בשירותי איסוף וניתוח מודיעין מהרשת?

השירות שמתמקד באיסוף וניתוח מודיעין מהרשת מתבצע על ידי משרד חקירות כי יש לו מאפיינים מיוחדים. אף על פי שהמידע ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש זמין לכולם, רק חברת חקירות יודעת כיצד לרכז אותו תחת קורת גג אחת ולהפוך אותו למסמך מסקנות קביל בבית משפט. כמו כן, כל פעולות איסוף המידע כפופות לחוק ולכללי האתיקה – אך המשתמש הרגיל לא תמיד מודע אליהם.

שימוש במידענות רשת לחקירות פליליות

מידענות רשת מספקת מענה ייחודי בחקירות פליליות. בפועל, מומחי מידענות יכולים לתרגם את הידע שרכשו בעבודת המחשב כדי לבצע מעקבים ולחשוף ניסיונות פריצה למערכות מידע מתקדמות.

ניסיונות אלו הופכים לעבירה פלילית כאשר הם מופנים לגופים ציבוריים, מערכות ביטחוניות וחברות ממשלתיות ולכן ישנו שיתוף פעולה בין שירותי איסוף וניתוח מודיעין מהרשת לבין גופי אכיפת החוק.